FANDOM

PRAWDZIWE IMIĘ POSTACI - DORIAN HAVILLIARD

HISTORIA ŻYCIA

Przed opętaniem

Przed wielu laty król Adarlanu znalazł w podziemiach zamku grobowiec Eleny i Gavina. Odkrył złożony tam klucz Wyrda. Gdy postanowił podzielić się odkryciem ze swym przyjacielem Perringtonem ten informuje go o grocie w górach z których pochodził do której nikt nie mógł się dostać i że klucz pomoże im rozwiązać jej zagadkę. Tak zrobili, lecz ku ich nieszczęściu Z grobowca wyszedł król Valgów Eravan.

Po opętaniu

Eravan wszedł w ciało Perringtona, królowi założył pierścień z kamieniem Wyrda, co sprawiło, że stał się on niewolnikiem jego woli. Ponieważ król opierał się władzy Ervana, mroczny lord rzucił potężne zaklęcie wymazujące imię władcy z pamięci i ksiąg wszystkich ludzi na świecie.

W chwili urodzin syna - król Adarlanu miał bardzo krótki, lecz jednocześnie bardzo silny przebłysk własnej świadomości. Postanowił więc, że nada synowi własne imię - Dorian.

Przez wiele lat król wypełniał rozkazy Eravana. Lecz dzięki drobnym przebłyskom świadomości zdołał jednak odrobinę pokrzyżować plany mrocznego władcy. Kazał wybudować trzy wieże w najodleglejszych zakątkach królestwa. Ich celem było zniesienie magii na całym kontynencie, ponieważ Eravan przechwytywał każdego władającego magią i zakładał mu naszyjnik z kamieniem Wyrda. Dzięki wieżom znajdowanie ludzi z mocą stało się niemalże niemożliwe, a więc książąt Valgów powstało relatywnie mało.

Jednym ze straszniejszych rozkazów, które Eravan narzucił królowi, było zniszczenie całego Terresanu oraz wybicie całego rodu Brannona. Królowi udała się zniszczyć potęgę terresanu, lecz nie wiedział, że córce króla - Aelin udało się uciec. Przez następnie 10 lat Valg zamieszkujący ciało króla władał Adarlanem okrutnie. Podbijał sąsiednie państwa, a ich mieszkańców zsyłał do kopalni Endovier i Calculli.

Po wygraniu "konkursu" na królewską obrończynię przez Celeanę Sardothien król postanowił wysłać ją do państwa na wschodzie dowiedział się, że tak naprawdę dziewczyna ma na imię Aelin Galathynius, jest zaginioną dziedziczką rodu Terresanu oraz wybitną władczynią magii Ognia. W międzyczasie wykrył spisek przeciw niemu i kazał ukarać wszystkich, którzy z nią współpracowali z Aelin - Aediona - zamknąć w więzieniu, Sorchę - kazał ściąć, własnemu synowi, po ukazaniu się jego mocy założył naszyjnik z kamieniem Wyrda, a Chaola chciał zamknąć, lecz udało mu się uciec.

Po powrocie Aelin wyjawił jej, że wie kim jest. Dziewczyna uciekła, lecz nie przestała spiskować przeciw niemu. Po odbiciu skazanego na śmierć Aediona i przywróceniu magii w królestwie dziewczyna pokazała mu ile się nauczyła podczas pobytu w Dornalle.

Śmierć

Podczas ataku na zamek króle starł się z Chaolem na które użył pełni swej mrocznej mocy, przez co ten stracił przytomniość, a jak się później okazało całkowicie władzę w nogach. Aelin wyzwoliła księcia Doriana spod władzy Valga, a następnie razem zmierzyli się z jego ojcem. Dzięki magii ognia Aelin wypaliła niemalże dosłownie z niego Valga zamieszkującego jego ciało, by następnie młody książę zabił własnego ojca.

Po śmierci

Król Adarlanu zjawił się w komnacie między światami, podczas wykuwania nowego Zamka przez Aelin i Doriana. Wiedział, że sam ma mało mocy i że dla niego oznacza to całkowitą anihilację, lecz nie zawahał się. Aelin początkowo odmówiła mu tego mówiąc, że to jej misja, że to ona jest ową bezimienną, która zapłaci cenę. Wtedy król powiedział "A jak ja mam na imię?". Zdradził im, że przez Eravana nikt, nawet on nie zna swego imienia, a ponieważ jest potomkiem Mali to ma prawo im pomóc. Dokończył budowę zamka zamiast swojego syna, co spowodowało, że zachował on część swych mocy. Poświęcił się by mógł on dokończyć dzieło zniszczenia Eravana razem z Yrene Towers. Aelin jednakże straciła swą moc niemal całkowicie.

OPIS POSTACI

Nie sposób powiedzieć jakim człowiekiem był król Adarlanu ponieważ przez większość swego życia był pod wpływem Eravana. Można jednak stwierdzić, że był człowiekiem odważnym i ciekawym świata, lecz dość lekkomyślnym, skoro otworzył kryptę Eravana. Z pewnością jednak kochał syna, gdyż to jego narodziny sprawiły, że przez bardzo krótką chwilę miał całkowitą jasność umysłu, a nawet przypomniał sobie własne imię.